Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Laban - 13 juni 2011 16:43

.. hej!


jag bestämde mig igår för att byta stil, det kanske kommer som en chock, även för mig, men jag gillar den alternativa livsstilen och det känns så himla 'jag' bara. ni undrar såklart vad det är för stil jag talar om och det är juh såklart emo.och dagen till ära så känner jag mig lite mörk till färgen och drar till med mörk-lila!


lABaN-g0eS-eMO-sTiLE


jag har googlat fram en massa om emo-stilen och kommit fram till att det här är den rätta frisyren som man ska ha...

 

dock har jag inte riktigt kommit fram till hur jag ska lösa det där med att kunna se eftersom djungel-luggen hänger lite ivägen, så jag tänkte försöka få kontakt med någon emo-expert på något utav de alla självmords/självskade-inriktade community's som har koll på den alternativa livsstilen. det måste juh gå att lösa någon alternativ lösning för att kunna se annars så kommer jag juh gå och snubbla och gå in i saker, men det kanske hör till!?


som sagt, jag har reggat mig på ett gäng olika communitys som är experter på just den här livsstilen och fick kontakt direkt utav en kvinna som kallar sig emo-girl och ser ut såhär.

 

lite skräckinjagande vid första anblick och med ett modeomedvetet så det hette duga. men hon tipsade mig i ett mail, såhär stog det:

Emo kläder � några exempel

  • Kläder med svart och rosa. Det kan vara randigt eller rutigt.
  • Svarta, tajta jeans.
  • Tajt jacka, kanske med lite tygmärken.
  • Sjalar i olika färger.
  • Tajta, sportiga t-shirts med tryck.
  • Rock av fuskskinn, riktigt skinn eller filt.
  • Vantar utan fingrar.

Emo skor

  • Svarta skor med rosa skosnören.
  • Rosa, rutiga gympadojor.
  • Basketdojor.

Emo acessoarer

  • Kedjor för byxorna.
  • Armband som går upp över handen. Finns massor med skelettmönster och liknande.
  • Piercings.
  • Rutiga hårband.
  • Barngrejer, t.ex hårband eller leksaksarmband.
  • Tröja med dragkedja.
  • Röd och svart make-up.
  • Dubbla bälten. Det kan vara ett vanligt nitbälte och ett med kedjor. Eller skärp i olika färger.
  • Rutiga skärp, antingen schackrutiga eller innehållandes olika färger.
  • Något coolt bältespänne.
  • Dödskallesmycken.
  • Svarta knappar att sätta på tröjor eller jackor. Det finns flera företag som kan trycka upp dina egna knappar av personlig design.

.. på det så fick jag även tips utav en annan person

 

som liksom jag är i början på min emo-karriär, att börja skära i mig, armar, ben, hals, mage mfl ställen, just för att få den där skräckinjagande looken, men också för att det är coolt, som grädden på moset så kan man även spela in allting på sin webbkamera och lägga upp på nätet, det ger tydligen en riktig 'emo-status'.


jag börjar så smått så får vi se vart det bär helt enkelt.


..är det någon som har lite tips om hur man blir en riktig emo så släng in en kommentar vettja.


smek väl.

Presentation


.. jag är en über mode medveten människa som ofta åker på konferanser med andra kända bloggare.

Jag bloggar om mode(fashion), inredning(typ gardirner) och sex&kärlek! *tHiHiihh*

annars så gillar jag hEstaR, kIlLar, sMinK, disCOn och att cHatTa... så

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

GB

Omröstning

.. om du var den sista personen i världen, vad skulle du göra då?
 köra mc utan körkort
 peka finger åt polisstationen
 gå mot röd gubbe
 köra för fort
 ladda ner film och musik
 köpa ut alkohol/cigaretter
 flytta utan att göra flyttanmälan
 planka på tunnelbanan
 strunta i att gå till skolan
 eller annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

blogkeen

labans

Website Translator gadget

Website Translator gadget

Coolt


Ovido - Quiz & Flashcards