Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Laban - 9 juni 2011 23:19

.. hej!


här nedan kommer lite tips på hur du lätt kan förbereda och göra dig sommarfin med enkla medel och kraft.


SMINKET
Grunden:
1. först smörjar du in ditt ansikte med ansiktslotion så sminket fastnar lättare och din hy håller sig fin.
2. ta sedan fondation i hela ansiktet, men tänk på att inte ta för mycket och lägga ett jämt lager.
3. Använd sedan concealer och täck de röda vid näsvingarna och lite runt ögonen. Även andra röda områden som tex kinder. Täck också dina eventuella finnar, men kleta inte ut över hela pricken utan ta bara och dutta lite med fingret.
4. Ta puder om du vill.
5. Ta solpuder om du vill, men  ta inte för mycket. Det kan lätt bli fläckigt och se fake ut.
6. ta lite rouge om du vill, lägg då på kinden. Du kan suga in dina kinder då du ser lättare vart du ska placera det.

Ögonen:
1. Börja med att lägga en grundfärg, i mitt fall tog jag en ljusbrun/guld
2. Ta sedan en mörkare och börja ta längst ut på ögonlocket. (halva ögonlocket.)
3. ta en vit ögonskugga och ta ytterst lite längst in. 
4. Sen är de bara att finslipa lite så de ser lika ut på båda sidor.
Läppar:
1. Lägg först en grund, som oftast brukar va läppstift. I mitt fall, rosa. Lägg ett ganska tjockt lager, eller i alla fall så att syns tydligt.
2. lägg på ett rosa läppglans.
3. Kolla så att du inte har målat utanför någonstans.
Tänk på att göra så att det ser naturligt ut, alltså får de inte bli ett sträck vid halsen. utan då fixar du till de genom att kanske lägga smink där också.

 


Och så var sminket klart!


HÅRET:
1. Platta håret.
2. Stå upp och ner för att tova till håret så de blir volym. Tova bara överhåret, vid luggen och hårbotten.
3. ta hairspray.
4. kamma försiktigt håret bakåt och spraya igen. Se till att håret inte ser tovigt ut.
5. sätt dit ett diadem, inte för långt fram och inte för långt bak. Se till att de blir en liten bulle där fram, det ska inte bli slickat.
6. spraya igen och sen är de klart. hur lätt som helst.
.. hoppas det kanske kan hjälpa era livlösa själar någon vart.
godnatt.
Av Laban - 9 juni 2011 19:27

.. hej!


jag ville bara droppa en låt som jag tycker är sååå bra. och snart kommer hon hit till sverige, stockholm globen och spelar, troligtvis för helt utsåld arena.


..


Av Laban - 9 juni 2011 18:31

.. hej


jag var igårkväll ute och spatserade med några väninnor på stan då jag helt plötsligt stötte på dessa figurer..

 

dom var lite på lyset och kunde inte riktigt fokusera på världsproblemen liksom jag kan, dom var helt lyriska och exentriska över att få träffa mig, dom sa, jag citerar '-Blondin-Bella, Paow, Kenza, Kissie och alla andra kan slänga sig i väggen, du är bara sååååå bäst, you goo girrrl!!..... LOOL'


vet inte rikgtigt hur jag skall tolka det sistnämnda men kan inte annat än att hålla med om det. vilket också i studier har framkommit att detta befaras.


vid en videokonferans härom dagen, med de ovan nämnda och kända bloggare så talades det om att man var rädd för att jag skulle springa förbi de övriga, precis som jag, kända bloggare och ta världen med storm och lösa världssvälten, stoppa tjuvfiske, miljöfrågor och andra viktiga frågor.


men visst finns det delade meningar om min blogg, jag mötte den här unga mannen, även det igår och bilden tycker jag talar sitt tydliga språk om vad han tyckte om bloggen....

 


.. ptsst. vid en senare konfrontation lite senare samma kväll, med den unga mannen som vi kan kalla Frank, så framkom det att han, till mina bantningstips och min bild från samma blogginlägg, hade legat hemma och tröst-runkat och ätit ostbågar till just, min blogg!!!.. och att han med denna bild bara ville visa upp sitt nya party-trick som på fester enligt honom själv är en riktig 'party-höjare'. så visst tar man alla med storm. *yeey*

*-den unga mannens (på bild) namn är bara fiktivt, då han själv ville vara anonym*


nu är det dags för mig att avsluta för nu, trots att jag har mer spännande saker att dela med mig utav, till er alla vilsna och förtappade själar.



.. smek väl.

Presentation


.. jag är en über mode medveten människa som ofta åker på konferanser med andra kända bloggare.

Jag bloggar om mode(fashion), inredning(typ gardirner) och sex&kärlek! *tHiHiihh*

annars så gillar jag hEstaR, kIlLar, sMinK, disCOn och att cHatTa... så

Fråga mig

11 besvarade frågor

Besöksstatistik

GB

Omröstning

.. om du var den sista personen i världen, vad skulle du göra då?
 köra mc utan körkort
 peka finger åt polisstationen
 gå mot röd gubbe
 köra för fort
 ladda ner film och musik
 köpa ut alkohol/cigaretter
 flytta utan att göra flyttanmälan
 planka på tunnelbanan
 strunta i att gå till skolan
 eller annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

blogkeen

labans

Website Translator gadget

Website Translator gadget

Coolt


Ovido - Quiz & Flashcards